روزنامه تلگراف بهنقل از منابع نزدیک به ترامپ مدعی شده که رئیسجمهور آمریکا احتمالاً پس از انتخابات میاندورهای کنگره، توافق فعلی با ایران را کنار میگذارد و بهدنبال توافقی جدید خواهد رفت.
به گزارش فرارو، بهگفته این منابع، ترامپ برای مهار فشارهای اقتصادی و حفظ موقعیت جمهوریخواهان در انتخابات، به توافق کنونی با ایران نیاز داشته است.
تلگراف میگوید بازگشایی تنگه هرمز و دستیابی به تفاهم با تهران، نگرانی بخشی از جمهوریخواهان را کاهش داده.
با این حال، برخی جمهوریخواهان و مقامات صهیونیست از مفاد تفاهم اخیر با ایران انتقاد و آن را امتیازدهی به تهران توصیف کردهاند.