کیم جونگ اون: نیروی دریایی کره شمالی به سلاح‌ هسته‌ای مجهز می‌شود

خبرآنلاین چهارشنبه 03 تیر 1405 - 09:41
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مراسم پیوستن یک ناوشکن پنج هزار تنی جدید در بندر نامپو به نیروی دریایی این کشور، از برنامه‌های گسترده پیونگ یانگ برای تقویت نیروی دریایی کره شمالی و تجهیز آن به تسلیحات هسته‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیم جونگ اون در مراسم پیوستن ناوشکن «چو هیون» به نیروی دریایی این کشور اعلام کرد که برنامه تسلیح این نیرو به سلاح‌ هسته‌ای دقیقا در مسیر تعیین‌شده خود پیش می‌رود و نیروی دریایی کره شمالی در حال تبدیل شدن به یک شاخه کامل از نیروهای مسلح مجهز به تسلیحات راهبردی است.

بنابر روایت ایرنا، رهبر کره شمالی همچنین با اشاره به تغییر جایگاه نیروی دریایی که پیش‌تر ضعیف‌ترین شاخه نظامی این کشور محسوب می‌شد، تاکید کرد که توان رزمی نیروی دریایی کره شمالی به سطحی قابل تحسین و فراتر از تصور خواهد رسید.

کیم جونگ اون همچنین دستور ساخت سالانه دو ناوشکن بزرگ‌تر از کلاس «چو هیون» در پنج سال آینده و همچنین ساخت ناوشکن‌های ۱۰ هزار تنی را صادر کرد.

رهبر کره شمالی در پایان خاطرنشان کرد که پس از ناوشکن «چو هیون»، ناوشکن «کانگ‌گون» و سپس ناوشکن‌های راهبردی ۱۰ هزار تنی به نیروی دریایی این کشور ملحق خواهند شد.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.