مارکو روبیو: آتش‌بس لبنان جدا از توافق با ایران است

ورزش سه سه شنبه 02 تیر 1405 - 22:36
وزیر خارجه آمریکا گفت مذاکره و حفظ آتش‌بس در لبنان جدا از هرگونه توافقی با ایران خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تابناک، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه هنگام ورود به ابوظبی به خبرنگاران گفت: این روند جداگانه است زیرا لبنان یک کشور مستقل است؛ دولت دارد و وقتی صحبت از لبنان و اتفاقات داخل لبنان می‌شود، ما مستقیما با دولت لبنان مذاکره و تعامل خواهیم کرد.

بر پایه گزارش بخش انگلیسی‌زبان الجزیره، وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: یک مسئله ایرانی درباره لبنان وجود دارد و آن حمایت و پشتیبانی آنها از حزب‌الله است. بنابراین این عامل به عنوان بخشی از گفت‌وگوهای ما با ایرانی‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت.

او با این حال افزود: اما در مورد آینده لبنان، باید گفت که متعلق به مردم لبنان از طریق دولت مستقل و منتخب آنها است. و این طرفی است که ما با آن همکاری خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا در اولین مقصد سفر خود به کشورهای خلیج فارس، وارد ابوظبی شد. او قرار است امشب با مقامات اماراتی دیدار و سپس فردا برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس به کویت و بحرین سفر کند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.