به گزارش ورزش سه، وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) اعلام کرده که برخلاف دو مسابقه نخست، ملیپوشان ایران این بار اجازه دارند دو روز پیش از مسابقه وارد خاک آمریکا شوند.
در دو بازی قبلی برابر نیوزیلند و بلژیک که هر دو در لسآنجلس برگزار شد، کاروان ایران تنها مجاز بود یک روز پیش از مسابقه وارد ایالات متحده شود و بلافاصله پس از پایان بازی نیز خاک این کشور را ترک کند.
اکنون سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است:«پیش از دیدار ۲۶ ژوئن در سیاتل، تیم ملی ایران اجازه خواهد داشت دو روز قبل از مسابقه (Match Day -2) وارد آمریکا شود.»ایران روز جمعه در ورزشگاه سیاتل با ظرفیت ۶۶ هزار و ۹۲۵ نفر به مصاف مصر خواهد رفت.
خروج سریع همچنان پابرجاست
با وجود این تسهیل در ورود، مقررات خروج تغییری نکرده است. تیم ملی ایران همچنان موظف است بلافاصله پس از پایان مسابقه، آمریکا را ترک کرده و به تیخوانا در مکزیک بازگردد؛ جایی که کمپ اصلی این تیم در طول جام جهانی قرار دارد.
طبق برنامه اولیه، ایران قرار بود در ایالت آریزونا مستقر شود، اما به دلیل تنشهای منطقهای، فدراسیون فوتبال ایران محل اقامت تیم را به تیخوانا منتقل کرد.
اعتراض ایران به محدودیتهای سفر
فدراسیون فوتبال ایران پیشتر اعلام کرده بود که نسبت به این محدودیتهای سفر به فیفا اعتراض خواهد کرد.
در بیانیه فدراسیون آمده است:«این محدودیتها با اصل رفتار برابر با همه تیمهای حاضر در جام جهانی مغایرت دارد و میتواند بر روند آمادهسازی تیمها تأثیر منفی بگذارد.»