ایران و عمان در بیانیهای مشترک بر تداوم همکاری برای حفظ امنیت و آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز تأکید کردند و از توافق برای ادامه گفتوگوها درباره مدیریت آینده ناوبری در این گذرگاه راهبردی خبر دادند.
دو طرف توافق کردند گفتوگوها درباره این موضوع از طریق یک کارگروه مشترک میان وزارتخانههای امور خارجه دو کشور؛ با هدف دستیابی به توافقی درباره نحوه مدیریت ناوبری در تنگه هرمز در آینده، خدمات مرتبط با آن و هزینههای مربوطه، مطابق با استانداردهای بینالمللی ادامه یابد.
طرفین همچنین توافق کردند، رایزنیهایی با کشورهای ساحلی منطقه و دیگر طرفهای ذیربط انجام دهند.
دو کشور تأکید کردند، تمامی ترتیبات مرتبط با تنگه هرمز باید با احترام کامل به حاکمیت و حقوق حاکمیتی دو کشور مشرف بر این تنگه انجام شود.
جمهوری اسلامی ایران و عمان بار دیگر بر تعهد خود به حفظ تنگه هرمز بهعنوان یک گذرگاه آبی امن و باز برای ناوبری بینالمللی تأکید کردند و ادامه همکاریها برای تقویت ایمنی دریایی، آزادی کشتیرانی و ثبات منطقهای را ضروری دانستند.