به گزارش بهداشت نیوز دکتر مجید حسن فتحی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص اینکه افراد لاغر هم به چربی خون مبتلا میشوند، اذعان داشت: چربی خون به افزایش اسیدهای چرب در خون گفته میشود که به دو صورت تریگلیسرید و کلسترول بروز میکند و البته ممکن است این افزایش چربی خون بر اثر برخی بیماریها مثل دیابت، کمکاری تیروئید و اختلالات کبدی دیده میشود.
وی در ادامه گفت: افزایش کلسترول به نسبت تری گلیسرید به عنوان یک عامل بیماری زای جدیتری است چرا که در دیواره رگها نفوذ کرده و باعث تنگی عروق میشود.
این متخصص با اشاره به اینکه در برخی افراد افزایش چربی خون به صورت ارثی پدید می آید، افزود: سیستم انتقال چربی به دلایل ژنتیکی و یا بیماریهای زمینه ای با اختلال مواجه میشود و در نتیجه چربی در خون افزایش پیدا میکند و فرقی نمیکند که فرد لاغر یا چاق باشد.
وی در همین خصوص اظهار داشت: استعمال دخانیات، مصرف الکل، مصرف انواع فرآورده ها از جمله سوسیس و کالباس، استرس و مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی میتواند افراد لاغر را هم مستعد کند.
فتحی در پایان توصیه کرد: ورزش کردن، پرهیز از مصرف غذاهای چرب، مصرف غذاهای آبپز، کاهش وزن و مصرف سبزیجات نیز میتواند در درمان و کنترل افراد مبتلا به چربی خون بالا نقش بسزایی را داشته باشد.
منبع: ایسنا
منبع خبر "
بهداشت نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.