الزام نگهداری داروهای استراتژیک با حداقل دو سوم عمر قفسه‌ای

رکنا دوشنبه 01 تیر 1405 - 13:11
مدیرکل دارو با ابلاغ ضوابط جدید، شرکت‌های تأمین‌کننده را مسئول هرگونه خسارت ناشی از افت کیفیت یا انقضای داروهای حیاتی دانست و بر الزام نگهداری آن‌ها با حداقل دو‌سوم عمر قفسه‌ای تأکید کرد.

به گزارش رکنا،  اکبر عبداللهی اصل، با اشاره به تعهدات قراردادی شرکت‌های تامین کننده و مفاد بند الف ماده ۷۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت، ضوابط جدیدی را برای حفظ کیفیت داروهای استراتژیک کشور تشریح کرد.

وی گفت: شرکت‌های تأمین‌کننده موظفند داروهای تحت پوشش را همواره با حداقل دو سوم عمر قفسه‌ای نگهداری کنند و در صورت کاهش تاریخ انقضا، بدون تاخیر نسبت به جایگزینی اقلام اقدام نمایند.

مدیرکل دارو تصریح کرد: مسئولیت هرگونه خسارت ناشی از انقضای دارو یا اُفت کیفیت آن، چه در انبار تأمین‌کننده و چه در انبار شرکت‌های پخش، مستقیماً متوجه شرکت تأمین‌کننده خواهد بود.

وی همچنین از شرکت‌های تامین کننده ذخایر راهبردی خواست این تمهیدات را جهت تضمین دسترسی پایدار به داروهای حیاتی و جلوگیری از اتلاف منابع ملی، به نحو مطلوب اجرا کنند.

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227405
  • مخاطرات پنهان رادیواکتیو در شبکه فاضلاب؛ خلأ نظارتی در مدیریت پسماندهای ویژه بیمارستانی / زیرساختی استراتژیک که نظام سلامت آن را جدی نگرفته است + فیلم

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.