تنگه هرمز بدترین ماه تورمی آمریکا را رقم زد

افکار نیوز دوشنبه 01 تیر 1405 - 04:50
بلومبرگ گزارش داد ترامپ که پیشتر وعده داده بود «نمی‌گذارد جنگ باعث تورم شود»، حالا تورم مزمن و مهارنشدنی در نتیجه تحولات تنگه هرمز به اقتصاد آمریکا چسبیده و رها نمی‌شود.

 بلومبرگ امروز یکشنبه گزارش داد که ماه گذشته، اقتصاد آمریکا با انبوهی از آمارهای تورمی بد مواجه بوده است و تورم به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر (۴.۲ درصد در ماه مه) رسیده است.بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود شاخص قیمت مصرف‌کننده که پنج‌شنبه منتشر می‌شود، نشان دهد که تورم در ماه مه نسبت به ماه قبل و نسبت به سال قبل سرعت گرفته است.جنگ ترامپ علیه ایران، به بسته شدن تنگه هرمز و قطع مسیرهای انرژی انجامید. افزایش شدید قیمت نفت، قیمت بنزین در آمریکا را به رکورد تاریخی رساند و مستقیماً تورم را در این کشور جهش داد.با وجود کاهش قیمت بنزین در آمریکا به زیر ۴ دلار در هر گالن، این قیمت‌ها بیش از ۳۳ درصد بالاتر از سطح قبل از شروع جنگ علیه ایران است.از همین رو فدرال رزرو هم دو روز پیش برای چهارمین جلسه پیاپی نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت. یعنی نه آن را بالا برد تا تورم را مهار کند و نه پایین آورد تا رکود را بشکند. اما اعلام کرد تورم همچنان بالاتر از هدف ۲ درصدی است و افزایش قیمت انرژی علت اصلی آن است. بلومبرگ نوشت: ابزارهای بانک مرکزی برای کنترل تورم کارایی ندارد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.