بقائی: تیم‌های فنی به کار خودشان فردا ادامه می‌دهند

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 01 تیر 1405 - 04:22
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که تیم‌های فنی فردا به کار خودشان ادامه می‌دهند.
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره نشست امروز در سوئیس گفت : ما به نوعی روز بسیار طولانی داشتیم. نشست‌‌ها از صبح یکشنبه شروع شد. در زمان نشست چهارجانبه اظهارنظر تهدیدامیز امریکا منتشر شد که باعث شد ایران اعلام بکند در چنین شرایطی حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نیست.

وی افزود: قطر و پاکستان تلاش کردند گفتگوها ادامه پیدا کند و ما گفتیم به صورت چهارجانبه نخواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: نگاه هیات ایران این است که باید گریبان طرف مقابل را برای اجرای تعهدات بگیریم.

وی افزود: در جلسات چهارجانبه و قبل از ان نگرانی ما در رابطه با بدعهدی طرف مقابل بیان شد. خصوصا درباره تداوم نقض اتش بس توسط رژیم صهیونیستی.

 جنگ در همه جبهه‌ها از جمله لبنان باید خاتمه پیدا کند

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جنگ و عملیات نظامی در همه جبهه‌ها از جمله لبنان باید خاتمه پیدا کند.

وی ادامه داد: در خصوص باقی بندها که لازمه برای اغاز مذاکرات نهایی است گفتگوهایی انجام شد. درباره صدور مجوزهای لازم برای فروش نفت و ازاد سازی دارایی‌های ایران بحث شد و پیشرفت های خوبی صورت گرفت.

بقائی تصریح کرد: در خصوص عبور ایمن کشتی‌ها از تنگه هرمز قرار شد سازوکاری ترتیب داده شود که مهم است.

قرار شد گروه‌های فنی به کار خودشان ادامه دهند

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: زمینه برای اغاز مذاکرات برای توافق نهایی بحث شد. قرار شد گروه‌های فنی به کار خودشان درباره موضوعاتی که لازمه اجرای موثر این یادداشت تفاهم است ادامه دهند.

وی گفت: در این مرحله کار هیات مذاکراتی تمام شده است اما تیم‌های فنی کار خودشان را فردا ادامه می‌دهند.

وی صدور متنی از سوی دو کشور قطر و پاکستان خبر داد و گفت: یک متنی را دو میانجی یعنی قطر و پاکستان صادر خواهند کرد و کلیات مواردی که عرض کردم درج شده است. این به عنوان سند توافقاتی که در جریان 18 ساعت صورت گرفت معرفی می‌شود.

بقائی افزود: فراتر از این سند، سه نکته‌ای که اشاره کردم از جمله درباره صدور مجوز لازم برای فروش نفت ایران و بحث ازادسازی اموال مسدودشده ایران این دو مورد مهم است. این اتفاقات باید بیفتد تا طبق بند 13 تفاهم نامه وارد مذاکرات برای توافق نهایی شویم.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه  طبق بند 12 سازوکار نظارت بر اجرای تعهدات طرفین را خواهیم داشت و فردا با حضور میانجی‌ها باید مذاکراتی را داشته باشند.
 
انتهای پیام/ 

 
 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.