توافق صلح بین ایران و آمریکا / نخست وزیر پاکستان اعلام کرد / مراسم رسمی امضا جمعه در سوئیس

رکنا دوشنبه 25 خرداد 1405 - 01:37
نخست وزیر پاکستان خبر از توافق میان ایران و آمریکا داد.

به گزارش رکنا، نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که توافقی بین ایالات متحده آمریکا و ایران حاصل شده است و امضای رسمی این توافق روز جمعه، ۱۹ ژوئن در سوئیس انجام خواهد شد.

شهباز شریف اعلام کرد: پس از مذاکرات فشرده، خوشحالیم اعلام کنیم که توافق صلح بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است. هر دو طرف اعلام کرده‌اند که عملیات نظامی در تمام جبهه‌ها، از جمله در لبنان، به طور فوری و دائمی متوقف خواهد شد.

مراسم امضای رسمی روز جمعه، ۱۹ ژوئن(جمعه هفته جاری) در سوئیس برگزار خواهد شد.

مایلیم از ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران برای تعهدشان به یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای این درگیری تشکر کنیم. همچنین از برادران خود در این تلاش میانجیگری، رهبری بزرگ دولت قطر، برای حمایت‌شان در رسیدن به این توافق صمیمانه قدردانی می‌کنیم. به ویژه از رهبری دوراندیش پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری ترکیه برای مشارکت‌های عظیم‌شان در این زمینه تشکر می‌کنم.

با وجود این توافق، میانجی‌ها این هفته مجموعه‌ای از جلسات را تسهیل خواهند کرد. این بحث‌های پیش از اجرا، پایه و اساس مذاکرات فنی و مراسم امضای رسمی را فراهم خواهند کرد.

از سوی دیگر شبکه خبر دقایقی قبل زیرنویس کرد:

نخست وزیر پاکستان از دستیابی به توافق پایان جنگ آمریکا علیه ایران خبر داد

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.