وزارت خارجه قطر با انتشار پیامی در شبکه ایکس از تماس تلفنی «محمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر خبر داد.
به گزارش فرارو، در این پیام آمده است: «دو طرف ضمن بررسی روابط دوجانبه و راههای تقویت همکاریها، درباره تلاشهای میانجیگرانه برای حلوفصل اختلافات میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران تبادل نظر کردند.
در این چارچوب، مقامهای قطر و مصر از پیشرفتهای بهدستآمده در مذاکرات ابراز رضایت کرده و از اعلام دستیابی به متن نهایی توافق صلح از سوی میانجیگری پاکستان استقبال کردند. دو طرف همچنین ابراز امیدواری کردند که تهران و واشنگتن در آینده نزدیک این توافق را به امضا برسانند.
نخستوزیر قطر و وزیر امور خارجه مصر همچنین بر حمایت کامل خود از تلاشهای سازنده و جاری برای حل تمامی مسائل باقیمانده از طریق گفتوگو و راهکارهای مسالمتآمیز تأکید کردند.
به گفته دو طرف، ادامه این روند میتواند به تقویت امنیت و ثبات در سطح منطقهای و بینالمللی و همچنین افزایش فرصتهای دستیابی به صلحی پایدار در منطقه منجر شود.»
![]()