چندین طبقه پنتاگون قرنطینه و تخلیه شد

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 19:19
چندین طبقه و راهرو در داخل ساختمان پنتاگون قرنطینه شده و بخش‌های دیگری نیز در حال تخلیه هستند؛ این اقدام در پی وقوع یک «حادثه مرتبط با مواد خطرناک» انجام شده است.

به گزارش ایسنا، «شان پارنل»، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه تایید کرد که سامانه‌های داخلی این وزارتخانه «مشکلی در کیفیت هوا» را شناسایی کرده‌اند که اجرای اقدامات احتیاطی را تا زمان مشخص شدن ماهیت و میزان خطر آن ضروری کرده است.

وی گفت: «وزارت دفاع در حال اجرای پروتکل‌های استاندارد حفاظتی است که شامل دستور پناه‌گیری در محل برای مناطق آسیب‌دیده می‌شود. تیم‌های واکنش اضطراری در محل حضور دارند و آماده حمایت از کارکنان ساختمان هستند.»

بر اساس اعلام مقامات آتش‌نشانی محلی، تیم واکنش به مواد خطرناک وابسته به «سازمان حفاظت پنتاگون» با همکاری اداره آتش‌نشانی و خدمات امدادی شهرستان «آرلینگتون» در حال رسیدگی به این حادثه است.

«جیمی جیل»، سخنگوی اداره آتش‌نشانی آرلینگتون اعلام کرد که تیم مواد خطرناک این اداره در محل حادثه در پنتاگون مشغول عملیات است. همچنین اداره آتش‌نشانی و خدمات اورژانس آرلینگتون در شبکه‌های اجتماعی تایید کرد که نیروهایش در پاسخ به یک حادثه مواد خطرناک در پنتاگون مستقر شده‌اند.

به گفته منابع آگاه، طبقات دوم تا پنجم پنتاگون در راهروهای شماره چهار تا هفت قرنطینه شده‌اند. برخی مناطق ساختمان نیز در حال تخلیه هستند.

نیروهای پلیس حاضر در ساختمان با ماسک‌های ضدگاز و تجهیزات کامل حفاظت شیمیایی دیده شده‌اند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.