خبر خوب درباره پنج توله یوزپلنگ +عکس

مشرق نیوز سه شنبه 19 خرداد 1405 - 20:12

به گزارش مشرق، پردیس رجبی‌پور فعال رسانه در تلگرام نوشت:

«هلیا»، یوزپلنگ ماده‌ای است که در آخرین زایمان خود در پناهگاه حیات‌وحش میاندشت (خراسان شمالی)، پنج توله به دنیا آورد. طی یک سال گذشته، این مادر و توله‌هایش بارها توسط محیط‌بانان مشاهده شده‌اند.

در آخرین رصد که اردیبهشت‌ماه امسال در نواحی شمالی «یوزکنام» انجام شد، هلیا به همراه پنج توله‌اش دیده شد. پس از آن، این خانواده با عبور از مسیرهای پرمخاطره شامل جاده‌ها، اراضی کشاورزی، مراتع و مناطق مسکونی، در صبح سیزدهم خردادماه توسط کارشناسان در نواحی جنوبی یوزکنام مشاهده شدند؛ هرچند در این مرحله، سه توله هلیا را همراهی می‌کردند.

از آنجا که یوزپلنگ‌های نر و ماده رفتارهای متفاوتی در انتخاب زیستگاه دارند، حضور یوزهای ماده در یوزکنام، اهمیت و ضرورت استمرار و توسعه حفاظت از این زیستگاه کلیدی را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

خبر خوب درباره پنج توله یوزپلنگ +عکس

خبر خوب درباره پنج توله یوزپلنگ +عکس

خبر خوب درباره پنج توله یوزپلنگ +عکس




*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.