کره شمالی: سلاح هسته‌ای، حق حاکمیتی غیر قابل مذاکره است

فرارو یکشنبه 17 خرداد 1405 - 09:24
کیم یو جونگ در سخنانی تاکید کرد: کره شمالی تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد توازن قوا به گونه‌ای بر هم بخورد که امنیت آن به خطر بیفتد.

کره شمالی اعلام کرد که این کشور «حتی به اندازه یک سر انگشت» در موضوع خلع سلاح هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد، بلکه توانمندی‌های هسته‌ای خود را تقویت خواهد نمود.

به گزارش ایسنا، کیم یو جونگ، معاون رئیس بخش کمیته مرکزی حزب کارگران کره، گفت: کره شمالی تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد توازن قوا به گونه‌ای بر هم بخورد که امنیت آن به خطر بیفتد؛ این پیام روشنی به سراسر جهان می‌دهد که ما حتی به اندازه یک سر انگشت نیز از دفاع از کشور خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

او عنوان داشت که کره شمالی «حاکمیت خود را با هیچ‌کس به بحث نخواهد گذاشت»، زیرا چنین کاری نقض قانون اساسی کشور محسوب می‌شود.

کیم یو جونگ همچنین تأکید کرد که پیرامون کره شمالی «یک بلوک تهاجمی که در مجموع دارای سلاح‌های هسته‌ای است» شکل گرفته و مانورهای نظامی خصمانه و استقرار تسلیحات هسته‌ای در حال انجام است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.