از کودکی به فرزندتان شیرینی جات ندهید تا فشار خون و دیابت نوع 2 نگیرد!

رکنا پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 21:59
رکنا: مطالعات نشان داده‌اند که محدود کردن مصرف قند در 2 سال اول زندگی کودک، خطر طولانی‌مدت ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 و فشار خون بالا را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش رکنا، ۱۰۰۰ روز اول زندگی کودک - از زمان لقاح تا دو سال اول زندگی - دوره‌ای حیاتی برای رشد سریع مغز، متابولیسم و ​​یادگیری است.

مصرف زیاد قند در اوایل زندگی می‌تواند نحوه سوخت و ساز بدن در بدن را تغییر دهد و منجر به افزایش ذخیره چربی شود که به چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن کمک می‌کند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض قند در دو سال اول زندگی (حتی در رحم) می‌تواند منجر به تغییرات متابولیکی شود که کودک را مستعد چاقی و سایر اختلالات متابولیک در مراحل بعدی زندگی می‌کند.

همچنین، جوانه‌های چشایی و ترجیحات در چند سال اول زندگی ایجاد می‌شوند. مصرف زیاد قند در اوایل زندگی می‌تواند یک ترجیح پایدار برای غذاهای شیرین ایجاد کند و مصرف یک رژیم غذایی سالم را در بزرگسالی دشوارتر کند

برای کمک به این موضوع، والدین می‌توانند پس از تولد نوزاد، مراقب باشند و بر پایین نگه داشتن مصرف قند کودک، به خصوص در دو سال اول، تمرکز کنند و قندهایی را انتخاب کنند که به طور طبیعی در غذاهای کامل مانند میوه‌ها یافت می‌شوند و به جای قندهای افزوده، فیبر و سایر مواد مغذی را نیز تأمین می‌کنند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.