کارشناس صهیونیست: ایران توانست ۲ آتش‌بس در لبنان و ایران را بهم منوط کند

خبرآنلاین سه شنبه 12 خرداد 1405 - 15:05
رئیس برنامه ایران در «موسسه مطالعات امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی گفت: تهران موفق شد ۲ مسیر آتش‌بس در لبنان و ایران را به یکدیگر منوط کند و اکنون ترامپ تمایلی به ازسرگیری رویارویی نظامی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «راز تسمیت» رئیس برنامه ایران در «موسسه مطالعات امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با رادیو «۱۰۳اف ام» این رژیم اعتراف کرد که «تهران در پیوند دادن ۲ مسیر آتش‌بس در لبنان و ایران موفق عمل کرده است.»

بنابر روایت ایسنا، تسمیت در ادامه تاکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به هیچ وجه تمایلی به ازسرگیری رویارویی نظامی ندارد.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»،‌ این مسؤول صهیونیست گفت: ایرانی‌ها معتقدند ترامپ می‌خواهد در راستای جلوگیری از حملات به بیروت، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را تحت فشار قرار دهد و اولویت اصلی ترامپ جلوگیری از جنگ مجدد با ایران است.

در همین رابطه وبگاه آمریکایی «آکسیوس» جزئیاتی از تماس تلفنی پرتنش ترامپ و نتانیاهو درباره لبنان را فاش و اعلام کرد که ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی، خواسته خود را به نتانیاهو تحمیل و او را به انزوای بین‌المللی تهدید کرد.

رئیس جمهور آمریکا نیز در همین چارچوب اعلام کرد که با نتانیاهو تماس تلفنی «بسیار سازنده‌ای» داشته است.

او همچنین گفت: هیچ سربازی به بیروت نخواهد رفت و هر سربازی که تا پیش از این قرار بوده به بیروت برود، بازگردانده شد.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.