به گزارش مشرق، یک کاربر خارجی شبکه اجتماعی ایکس، در واکنش به اقدام تیم مذاکرهکنندهی ایران در سوئیس در امتناع از دستدادن و عکسگرفتن با هیات آمریکایی و ترک محل مذاکرات پس از یاوهگویی ترامپ در گفتگو با فاکسنیوز، نوشت:

«بیایید صادق باشیم، عملکرد هیئت ایرانی در سوئیس یک کلاس استاد در اهرم روانشناختی و دیپلماتیک بود. آنها به شرایط خودشان رسیدند، آمریکایی ها را منتظر گذاشتند، حتی حرکت نمادین دست دادن را رد کردند، به خواستههای خود پایبند ماندند، و لحظه ای که تهدیدهای معمول دونالد ترامپ وارد گفتگو شد، از آنجا رفتند. با انجام این کار، آنها اعتماد به نفس را پیش بینی کردند در حالی که ناامیدی و ضعف آمریکایی را آشکار کردند. چیزی که برجسته است درک پیچیده فارسی ها از نمادگرایی و استراتژی است. هر حرکتی محاسبه می شود، هر حرکتی عمدا انجام می شود، انگار که آنها در یک مسابقه شطرنج چندین حرکت جلوتر هستند در حالی که همتایان آنها در تلاش هستند تا ادامه دهند. نتیجه یک تضاد چشمگیر است: ایران آرام، انضباط و کنترل دارد، در حالی که ایالات متحده واکنش نشان می دهد و از آن پیشی می گیرد. انکار این واقعیت که ایران اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و خوفانگیزترین قدرت های خاورمیانه ظاهر شده است، به طور فزاینده ای دشوار می شود......»











