زنجان در یک نگاه / اخبار کوتاه دوازدهم خرداد استان

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 08:27
زنجان - ایرنا - اخبار کوتاه حوزه‌های مختلف استان را در بسته خبری روز سه شنبه دوازدهم خردادماه ایرنا زنجان مطالعه کنید.

اجرای برنامه ایمنی آب در ۱۲ شهر و روستای استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برنامه ایمنی آب با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، در ۱۲ شهر، سه مجتمع آبرسانی روستایی و سه تک روستای استان زنجان اجرا شد.

علی محمد نادرخانی افزود: در راستای اجرای بند هفتم سند راهبردی ملی بهبود کیفیت آب شرب، مصوب هیات وزیران، تضمین کیفیت آب شرب شهرها و روستاها با اهتمام ویژه ای در دست پیگیری قرار دارد بر همین اساس مجتمع های آبرسانی والایش، خراسانلو و معجزات و تک روستاهای دیزج آباد، سهرین و جوقین نیز از دیگر نقاطی در استان زنجان هستند که تا کنون شاهد اجرای برنامه ایمنی آب بوده اند.

وی اظهار داشت: این برنامه با ابلاغ شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت اجرای برنامه ایمنی آب از سال ۱۳۹۶ با همکاری تمامی سازمان های موثر در تامین امنیت غذایی استان از شهر زنجان آغاز و تاکنون در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، قیدار، زرین آباد، آببر، سلطانیه، صائین قلعه، هیدج، حلب،زرین رود و گیلوان اجرا شده است.

نادرخانی هدف از اجرای این برنامه را تغییر در رویکرد کنترل کیفیت آب از «پایش در نقطه مصرف» به «شناسایی و مدیریت ریسک ها» بیان کرد و اظهار داشت: با اجرای این برنامه و با شناسایی، اولویت بندی و اجرای اقدامات کنترلی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، از آلودگی آب جلوگیری به عمل آمده و کیفیت آب تا حد امکان تضمین می شود.

تصادف پراید و سمند در جاده زنجان یک جان‌باخته و ۲ مصدوم بر جا گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: بر اساس گزارشی مبنی بر برخورد ۲ دستگاه خودروی پراید و سمند در کیلومتر پنج جاده سرچم–اردبیل به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه تیرپارک شهرستان زنجان به محل حادثه اعزام شده و پس از ارزیابی صحنه، عملیات رهاسازی پیکر تنها جان‌باخته حادثه را انجام داده و او را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

حکمت الله هاشمی افزود: در این حادثه ۲ نفر نیز مصدوم شدند که پس از دریافت خدمات اولیه امدادی، توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

افزایش مزاحمت مارها در زنجان

مدیرعامل آتش‌ نشانی زنجان گفت: به طور میانگین روزانه حدود ۶ عملیات زنده‌گیری مار در نقاط مختلف انجام می‌شود که نشان‌دهنده افزایش تماس این خزندگان با محیط‌های مسکونی و شهری است.

هادی رضایی افزود: با توجه به افزایش زنده‌گیری مار در روزهای اخیر، از شهروندان درخواست می‌شود نکات ایمنی در این خصوص را رعایت کنند.

وی یادآور شد: پاکسازی علف‌های هرز و بوته‌های بلند، خودداری از انباشت چوب، سنگ، آجر و نخاله در حیاط و اطراف منازل، از بین بردن آبهای راکد و محل‌ تجمع جوندگان و مسدود کردن شکاف‌ها و حفره‌های دیوار و زمین از راهکارهای مهم برای مقابله با ورود مار به محیط زندگی افراد است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.