غریب‌آبادی: حق حاکمیت بر تنگه هرمز فقط با ایران و عمان است

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 11 خرداد 1405 - 10:31
معاون وزیر امور خارجه گفت: حق حاکمیت بر تنگه هرمز فقط با ایران و عمان است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنانی گفت: تنگه هرمز دو دولت ساحلی دارد، ایران و عمان. این دو کشور حق اعمال حاکمیت بر آب‌های سرزمینی را دارند.

وی افزود:  ایران در شرایط جنگ، نظامات جدیدی برای کنترل عبورومرور تعریف کرده و به هیچ کشوری اجازه دخالت نمی‌دهد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: هر ترتیباتی باید با هماهنگی عمان باشد. در مشورت‌ها به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و عمان نیز حق حاکمیت خود را می‌پذیرد.

غریب آبادی همچنین اظهار داشت: آمریکا با تهدید عمان، حقوق بین‌الملل را نقض کرده است. ما از عمان خواسته‌ایم تسلیم تهدید نشود و حاکمیت خود را در زمان صلح اعمال کند.

 

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.