وزیر نیروهای مسلح فرانسه: راهبرد امنیتی پاریس مستقل از آمریکاست

فرارو شنبه 09 خرداد 1405 - 22:54
ووترین در پایان ضمن تاکید بر روابط میان فرانسه و آمریکا، خاطرنشان کرد: با این حال سیاست دفاعی پاریس فراتر از ایالات متحده است و با کشورهای دیگری نیز توافق‌نامه‌های امنیتی امضا کرده‌ایم.

کاترین ووترین وزیر نیروهای مسلح فرانسه در اظهاراتی تاکید کرد که راهبرد امنیتی این کشور هرگز محدود به همکاری با واشنگتن نبوده و مستقل از ایالات متحده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای باها نیوز، ووترین در نشست امنیتی شانگری-لا در سنگاپور گفت: راهبرد امنیتی فرانسه در ۶ دهه گذشته بر سه پایه اصلی حاکمیت ملی، بازدارندگی هسته‌ای مستقل و نیروهای متعارف استوار بوده و هرگز به همکاری با ایالات متحده محدود نبوده است.

وی افزود: فرانسه در دهه گذشته بودجه دفاعی خود را دو برابر کرده است.

ووترین در پایان ضمن تاکید بر روابط میان فرانسه و آمریکا، خاطرنشان کرد: با این حال سیاست دفاعی پاریس فراتر از ایالات متحده است و با کشورهای دیگری نیز توافق‌نامه‌های امنیتی امضا کرده‌ایم.

سنگاپور از روز جمعه (۲۹ مه / هشتم خرداد) میزبان بیست وسومین نشست گفت وگوی شانگری-لا است و وزرای دفاع، فرماندهان ارتش و استراتژیست‌های امنیتی از سراسر آسیا - اقیانوسیه، اروپا و آمریکای شمالی را برای بحث در مورد چالش‌های امنیتی در منطقه هند - اقیانوسیه گرد هم آورده است.

این نشست سه روزه تا یکشنبه (دهم خرداد) ادامه دارد و نمایندگانی از بیش از ۴۰ کشور در آن شرکت کرده‌اند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.