وزیر خارجه چین بر احیای منشور و تقویت سازمان ملل تاکید کرد

ایرنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 18:42
نیویورک – ایرنا- «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین که کشورش در ماه جاری میلادی (می ۲۰۲۶) ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد، در نشست شورای امنیت در نیویورک بر احیای منشور ملل متحد و تقویت سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وانگ یی که به نیویورک سفر کرده است، روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره پاسداری از اهداف و اصول منشور ملل متحد و تقویت نظام بین‌المللی مبتنی بر سازمان ملل تصریح کرد: «کشتی بزرگ تمدن بشری در حال ورود به آب‌های خطرناک است و صلح و توسعه جهانی در یک دو راهی خطرناک قرار دارند.»

او افزود چالش‌های امروز، تعهد جامعه بین‌المللی به حفظ صلح، اراده آن برای دفاع از عدالت و شجاعتش برای انجام اصلاحات اساسی را به آزمون گذاشته است.

وی تاکید کرد: «باید متحد بمانیم و با هم برای دفاع، احیا و تقویت سازمان ملل اقدام کنیم. باید منشور ملل متحد را برای تقویت رهبری آن دوباره احیا کنیم.

وانگ یی منشور را «بزرگ‌ترین وجه مشترک جامعه بین‌المللی پس از جنگ جهانی دوم» توصیف و تصریح کرد که ریشه بحران‌های کنونی، منسوخ شدن روح منشور نیست، بلکه عدم پایبندی به نظم بین‌المللی و قواعد اساسی روابط میان کشورهاست که در خود منشور آمده است.

در حال تکمیل است...

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.