اعلام بسته‌های تشویقی دولت در حوزه‌های ارتباطات و انرژی؛ اتصال ۴۴۰۰ مدرسه به فیبر نوری و پاداش ۳۰ درصدی برای مدیریت مصرف برق

رکنا سه شنبه 05 خرداد 1405 - 10:59
مهاجرانی با اشاره به سه نکته مهم اظهار داشت: نخست، اتصال ۴ هزار و ۴۰۰ مدرسه به شبکه فیبر نوری است که با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات محقق شده است. این اقدام در راستای تحقق «عدالت ارتباطی» است.

به گزارش رکنا، سخنگوی دولت در تشریح آخرین اقدامات اجرایی دستگاه‌های دولتی، از تحقق گامی بلند در راستای عدالت ارتباطی با اتصال ۴ هزار و ۴۰۰ مدرسه به شبکه فیبر نوری خبر داد. این پروژه که با همکاری مشترک وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات به سرانجام رسیده است، زیرساخت لازم برای دسترسی دانش‌آموزان به شبکه ملی اطلاعات و خدمات دیجیتال را فراهم می‌کند.

مهاجرانی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع ناترازی انرژی در آستانه فصل گرما پرداخت و با تاکید بر رویکرد صداقت‌محور دولت در بیان چالش‌های زیرساختی، سیاست‌های جدید وزارت نیرو برای مدیریت مصرف را تبیین کرد. بر اساس مصوبه جدید، برای آن دسته از مشترکانی که موفق به کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خود نسبت به دوره مشابه شوند، پاداش ۳۰ درصدی در قبض‌های ارسالی لحاظ خواهد شد تا از این طریق مشارکت عمومی در پایداری شبکه برق جلب شود.

در حوزه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز بر اساس آمارهای ارائه شده، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور با شیبی افزایشی تا پایان تابستان سال جاری از مرز ۵ هزار مگاوات عبور خواهد کرد. افتتاح اخیر نیروگاه ۱۳۰ مگاواتی در مجموعه متانول کاوه به عنوان بخشی از استراتژی دولت برای بهره‌گیری از انرژی‌های پاک و کاهش وابستگی به نیروگاه‌های فسیلی در بخش صنعت معرفی شده است. این اقدامات نشان‌دهنده تمرکز همزمان دولت بر توسعه زیرساخت‌های نوین ارتباطی و بهینه‌سازی سبد انرژی کشور برای مقابله با ناترازی‌های فصلی است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.