سخنگوی دفاع مدنی: وضعیت غزه به دلیل ادامه محاصره بدتر شده است

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 04 خرداد 1405 - 11:30
سخنگوی دفاع مدنی در نوار غزه اعلام کرد که وضعیت این باریکه به دلیل محاصره هدفمند رژیم صهیونیستی بدتر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمود تصل، سخنگوی اداره مدنی نوار غزه امروز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری المسیره گفت که وضعیت انسانی در نوار غزه تغییر نکرده، بلکه بدتر هم شده است.

محمود بصل افزود: محاصره‌ای سیستماتیک بر نوار غزه به صورت عمدی توسط رژیم صهیونیستی اعمال می‌شود.

سخنگوی اداره مدنی نوار غزه اظهار داشت: چادرهایی که آوارگان در آنها ساکن هستند، برای زندگی نامناسب و فاقد حریم خصوصی هستند و ساختمان ها در آستانه ریزش و تخریب قرار دارند.

او در ادامه گفت که هدف قرار دادن مناطق مسکونی در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها فاجعه بار است که هدف آن آواره کردن صدها خانواده و نابودی مایحتاج اولیه زندگی شهروندان فلسطینی است.

درحالی که بیش از 200 روز از توافق به اصطلاح آتش‌بس در غزه می‌گذرد و رژیم اشغالگر طبق معمول هیچگونه پایبندی به آن ندارد، مردم غزه که اکنون همه آنها آواره شده‌اند و مجبورند تنها در 12 درصد از مساحت این باریکه در شرایطی بسیار غیرانسانی زندگی کنند، هر روز در معرض بمباران‌های شدید، دستورات تخلیه و هدف قرار دادن خانه‌ها و محله‌های مسکونی در مناطق مختلف نوار غزه هستند.

با ادامه هدف قرار دادن خانه‌ها و محله‌های مسکونی، رنج انسانی در غزه به شکلی بی‌سابقه تشدید شده و هم‌زمان با آن، وضعیت آوارگی مداوم و ناامنی حاکم شرایط زندگی را روز به روز برای آوارگان سخت‌تری کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.