آتلانتیک: پایان‌بازی ترامپ در جنگ با ایران «تسلیم» است

مشرق نیوز دوشنبه 04 خرداد 1405 - 12:40
تحلیلگر نشریه آتلانتیک بیان کرد که سیاست‌های ترامپ در قبال ایران به تسلیم ختم شده است.

به گزارش مشرق، "رابرت کاگان"، تحلیلگر سرشناس آمریکایی در مقاله‌ای در مجله آتلانتیک نوشته است که سیاست دونالد ترامپ در قبال جنگ با ایران عملاً به «تسلیم» ختم شده و کاخ سفید تلاش می‌کند این عقب‌نشینی بزرگ بدون جلب توجه افکار عمومی آمریکا انجام شود.

کاگان با اشاره به تماس اخیر ترامپ و بنیامین نتانیاهو نوشت واشنگتن در حال مذاکره بر سر یک «نامه قصد» با ایران است؛ توافقی که به گفته او می‌تواند به پایان رسمی جنگ و آغاز یک دوره ۳۰ روزه مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران و بازگشایی تنگه هرمز منجر شود.

به نوشته آتلانتیک، ترامپ از ماه مارس بارها ایران را تهدید به حمله کرده، اما این تهدیدها در عمل نتیجه‌ای نداشته و تهران بدون عقب‌نشینی، خواسته‌هایی مانند لغو تحریم‌ها، غنی‌سازی بدون محدودیت و به رسمیت شناخته شدن نقش خود در تنگه هرمز را مطرح کرده است.

کاگان معتقد است ایران در فضای آتش‌بس کنونی نفوذ خود بر تنگه هرمز را تثبیت کرده و برخی کشورهای منطقه و واردکنندگان نفت نیز در حال مذاکره مستقیم با تهران هستند.

او هشدار داده که در صورت ادامه این روند، ایران قدرتمندتر از قبل از جنگ ظاهر خواهد شد، تحریم‌ها تضعیف می‌شوند و اسرائیل با انزوای بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

این تحلیلگر آمریکایی در پایان می‌نویسد ترامپ شاید برای حفظ ظاهر، دست به یک حمله محدود و نمایشی بزند، اما این اقدام تغییری در واقعیت ایجاد نمی‌کند و «پایان‌بازی» فعلی چیزی جز عقب‌نشینی نیست.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.