رستم بدون پا فاتح اورست شد

فرارو شنبه 02 خرداد 1405 - 12:43
چترباز سابق ارتش روسیه که هر دو پایش را از دست داده، به نخستین فرد در جهان تبدیل شد که بدون استفاده از پاهای مصنوعی به بلندترین قله جهان رسیده است.

 رستم نبی‌یف، چترباز سابق ارتش روسیه که هر دو پایش را از دست داده، به قله اورست صعود کرد و به نخستین فرد در جهان تبدیل شد که بدون استفاده از پاهای مصنوعی به بلندترین قله جهان رسیده است.

به گزارش فرارو، خیم لال گوتام، مسئول دفتر هماهنگی کمپ اصلی اورست، به خبرگزاری آنادولو گفت نبی‌یف با موفقیت به قله رسیده و اکنون در حال بازگشت به کمپ اصلی است.

نبی‌یف در سال ۲۰۱۵ پس از فروریختن ساختمان محل استقرار نظامیان هنگام خواب، هر دو پایش را از دست داد. در آن حادثه چند سرباز کشته شدند. وی پس از آن برای نشان دادن توانایی افراد دارای قطع عضو، به قله البروس در روسیه و سپس ماناسلو در نپال صعود کرد.

نبی‌یف پس از این صعود در صفحه اینستاگرامش نوشت: این صعود را به همه کسانی تقدیم می‌کنم که اکنون مرا تماشا می‌کنند. فقط می‌خواهم یک چیز بگویم؛ تا وقتی در وجودتان زندگی جریان دارد، بجنگید. لطفا تا آخر بجنگید. ارزشش را دارد.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.