رایزنی‌های دیپلماتیک قطر برای حمایت از میانجیگری‌ها میان واشنگتن و تهران

خبرآنلاین شنبه 02 خرداد 1405 - 09:57
نخست‌وزیر قطر در تماس‌هایی با مقامات عربستان، اردن و ترکیه، بر لزوم همکاری تمامی طرف‌ها با تلاش‌هایی که برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن انجام می‌شود، تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در تماس‌هایی تلفنی با وزرای خارجه عربستان، ترکیه و اردن درباره روابط دوجانبه دوحه با این کشورها و تلاش‌هایی که این کشور برای حمایت از میانجیگری جاری میان ایران و آمریکا انجام داده، گفت‌وگو کرد.

به روایت ایسنا؛ آل ثانی در این تماس‌ها تاکید کرد که طرف‌های مختلف باید با تلاش‌هایی که در حال حاضر برای میانجیگری انجام می‌شود، همکاری کنند چراکه این همکاری‌ها در کاهش شدت تنش، حل بحران از راه گفت‌وگو و راهکارهای مسالمت‌آمیز و در نهایت رسیدن به یک توافق پایدار که مانع از تنش دوباره می‌شود، نقش بسزایی دارند.

به گزارش سایت شبکه خبری «الجزیره»، این رایزنی‌های تلفنی همزمان با موجی از فعالیت‌های دیپلماتیک و منطقه‌ای پرشتاب، تلاش‌های پاکستان برای پیشبرد مذاکرات میان تهران و واشنگتن و بروز نشانه‌هایی از تداوم رایزنی‌ها که هنوز به نتایج نهایی نرسیده، انجام شدند.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.