مالزی خواستار غرامت میلیاردی از شرکت دفاعی نروژ شد

صدا و سیما چهارشنبه 30 اردیبهشت 1405 - 16:35
وزیر دفاع مالزی اعلام کرد این کشور پس از لغو مجوز صادرات سامانه موشکی دریایی از سوی نروژ، بیش از دویست میلیارد دلار غرامت از یک شرکت دفاعی نروژی مطالبه کرده است.

مالزی خواستار غرامت میلیاردی از شرکت دفاعی نروژ شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از کوالالامپور، «خالد نورالدین» وزیر دفاع مالزی گفت: دولت کوالالامپور اخطار رسمی مطالبه خسارت را برای شرکت «کونگسبرگ دیفنس‌اند ایروسپیس» نروژ ارسال کرده است.

وی افزود: مالزی پیش از لغو یک‌جانبه مجوز صادرات از سوی نروژ، حدود ۹۵ درصد ارزش قرارداد را پرداخت کرده بود.

به گفته وزیر دفاع مالزی، این قرارداد مربوط به تأمین سامانه‌های موشکی برای ناو‌های رزمی ساحلی نیروی دریایی مالزی و دو ناو دیگر این کشور بوده است.

خالد نورالدین تصریح کرد: کوالالامپور علاوه بر مطالبه ۵۸۳ میلیون رینگیت پرداخت‌شده، خسارت‌های غیرمستقیم را نیز درخواست کرده.

مقام‌های مالزی پیش‌تر اعلام کرده بودند دولت نروژ تنها چند روز پیش از موعد تحویل موشک‌ها در ماه مارس، مجوز صادرات این تجهیزات را لغو کرده است.

وزیر دفاع مالزی همچنین تأکید کرد پس از این اتفاق، این کشور دیگر محصولات و تجهیزات دفاعی خود را از نروژ خریداری نخواهد کرد.

وی افزود: این حادثه نشان داد اتکای بیش از حد به تأمین‌کنندگان خارجی می‌تواند اعتماد در روابط بین‌المللی را با چالش روبه‌رو کند و مالزی باید توانمندی‌های دفاعی داخلی خود را تقویت کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.