مترو و اتوبوس برای هشتاد درصد شهروندان پایتخت رایگان می‌شود

صدا و سیما سه شنبه 29 اردیبهشت 1405 - 14:37
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از تصویب کلیات طرح یک فوریتی اصلاح نظام یکپارچه بلیت الکترونیک خبر داد که بر اساس آن هزینه تردد در پایتخت برای اکثریت قاطع مردم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

مترو و اتوبوس برای هشتاد درصد شهروندان رایگان می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حجت الاسلام سید محمد آقامیری امروز گفت: این مصوبه که با هدف برقراری عدالت اجتماعی تدوین شده است نظام پرداخت کرایه را بر پایه دهک‌های درآمدی و اقشار خاص بازتعریف می‌کند.
وی تصریح کرد: بر اساس تبصره‌های اصلاحی این قانون تمامی شهروندان ساکن یا شاغل در تهران که در باشگاه شهروندی شهرداری ثبت نام کنند طبق دهک بندی وزارت رفاه مشمول تخفیف می‌شوند. شهروندان واقع در دهک‌های یک تا سه از تخفیف صد درصدی و خدمات کاملا رایگان بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: همچنین برای دهک‌های چهار تا هفت تخفیف پنجاه درصدی و برای دهک‌های هشت تا ده تخفیف ده درصدی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این شهروندان خوش حساب که عوارض و دیون شهری خود را به موقع پرداخت کنند نیز از تخفیف صد درصدی برخوردار می‌شوند.
رییس کمیته عمران و زیر ساخت شورای اسلامی شهر تهران گفت:  در بخش دیگری از این مصوبه لیست گسترده‌ای از اقشار جامعه مشمول استفاده کاملا رایگان از مترو و اتوبوس شده‌اند. این گروه‌ها شامل والدین همسران و فرزندان شهدا جانبازان معلولین سالمندان بالای شصت و پنج سال و بازنشستگان هستند.
وی ادامه داد: همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معلمان اساتید حوزه و دانشگاه کادر درمان نخبگان مدال آوران علمی و ورزشی پیشکسوتان هنر و رسانه و کارکنان نیرو‌های مسلح مستقر در تهران نیز از پرداخت کرایه معاف شده‌اند.
آقامیری افزود: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در این طرح جایگاه ویژه‌ای دارد و خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر به همراه داوطلبان فعال در حوزه‌های اجتماعی نظیر هلال احمر و بسیج مشمول تخفیف صد درصدی هستند.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای دانش آموزان و دانشجویان نیز مقرر شد خدمات در ماه اول سال تحصیلی کاملا رایگان باشد و در مابقی ماه‌ها با هفتاد درصد تخفیف ارائه شود.
عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: طبق ضوابط اجرایی جدید کارت بلیت‌های تخفیف داری که به مدت بیست و چهار ماه غیرفعال بوده‌اند ابطال می‌شوند. همچنین شهرداری موظف است مبالغ تخفیف مربوط به کارکنان دستگاه‌های دولتی را به عنوان بدهی آن ارگان‌ها به شهرداری در حساب‌های فیمابین لحاظ کند.
وی گفت: این طرح پس از بررسی نهایی در کمیسیون مربوطه و تصویب در صحن شورای شهر و ابلاغ رسمی وارد فاز عملیاتی می‌شود و شهرداری تهران مکلف است جزئیات ثبت نام و دریافت کارت‌ها را به اطلاع عموم برساند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.