پیام اسماعیل بقایی به مناسبت روز بزرگداشت حکیم فردوسی

خبرگزاری مهر جمعه 25 اردیبهشت 1405 - 12:05
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز بزرگداشت حکیم فردوسی پیامی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت روز بزرگداشت حکیم فردوسی پیامی منتشر کرد. بقایی نوشت:

«چو یزدان بود یار و فریادرس

نیازد به نفرین ما هیچ‌کس»

روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، سراینده شاهنامه، را به همه ایرانیان و فارسی‌زبانان و فارسی‌دانان ایران‌دوست تبریک می‌گوییم.

شاهنامه، نه فقط بازسازی «ایران» به‌مثابهٔ یک تداوم زبانی، تاریخی، فرهنگی و تمدنی بود بلکه گنجینه‌ای بی‌پایان از خرد، اخلاق و حکمت است. فردوسی با آفرینش شاهنامه و احیای زبان فارسی، میراث نیاکان را از گسست و فراموشی دور کرد و موجب استمرار تمدنی ایران شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.