درخواست چین از پاکستان برای تقویت میانجیگری میان ایران و آمریکا

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 12:32
وزیر امور خارجه چین، از پاکستان خواست تا با افزایش تلاش‌های خود برای میانجیگری در یافتن یک راه حل صحیح برای مسائل مربوط به بازگشایی تنگه هرمز مشارکت بیشتری داشته باشد.

درخواست چین از پاکستان برای تقویت میانجیگری میان ایران و آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما از پکن، وانگ ایی وزیر امور خارجه چین در گفتگوی تلفنی با محمد اسحاق دار، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان با طرح این درخواست ابراز میدواری کرد طرف پاکستانی اعتماد خود را حفظ کند، تلاش‌های خوب خود را افزایش دهد و به حل صحیح باز شدن تنگه هرمز و بازگرداندن زودهنگام صلح منطقه‌ای که این نیز خواسته عمومی جامعه بین المللی است، کمک کند.

دیپلمات ارشد چین در این گفت‌و‌گو با تکرار مواضع پکن در قبال تنش‌ها در منطقه خلیج فارش تاکید کرد: چین به حمایت از میانجی گری پاکستان ادامه خواهد داد و تلاش‌های خود را برای این منظور افزایش خواهد داد.

وانگ یی گفت: در مواجهه با جهانی آشفته و درهم تنیده، چین وپاکستان باید صدای عدالت را درنهاد‌های چندجانبه‌ای مانند سازمان ملل بلند کنند و به طور مشترک از چندجانبه گرایی دفاع نمایند.

وزیر امور خارجه پاکستان هم در این گفت‌و‌گو با تشریح آخرین وضعیت میانجیگری پاکستان در مذاکرات بین ایران و آمریکا، از چین برای حمایت از تلاش‌های پاکستان در پیشبرد مذاکرات قدردانی کرد.

محمد اسحاق دار ابراز امیدواری کرد با تقویت هماهنگی و همکاری با چین نقش فعالی در حفظ صلح و ثبات منطقه ایفا کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.