
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزارت امور خارجه اقدام ناشایست دولت کویت در بهره برداری سیاسی تبلیغاتی در خصوص ۶ نفر از ماموران جمهوری اسلامی ایران که در چارچوب ماموریت مرسوم گشت زنی دریایی مشغول انجام وظیفه بوده و به دلیل اختلال ایجاد شده در سامانه ناویری وارد آبهای سرزمینی کویت شده بودند. را قویا محکوم میکنند.
وزارت امور خارجه ضمن یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در احترام به حاکمیت و تمامیت سرزمینی همه کشورهای منطقه از جمله کویت انتظار دارد مراجع کویت ضمن اجتناب از اظهار نظرهای شتاب زده و طرح ادعاهای بی اساس مسائل موجود را از طریق مجاری رسمی پیگیری کنند.
وزارت امور خارجه همچنین بر ضرورت دسترسی هرچه سریعتر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت به اتباع ایرانی بازداشت شده مطابق موازین حقوق بین الملل و آزادی فوری آنها تأکید میکند.
