غریب‌آبادی: طرف مقابل، پاسخ ایران را صرفاً به‌دلیل آنکه تسلیم‌نامه نیست، رد می‌کند

خبرآنلاین سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 23:35
معاون وزیر خارجه ایران با بیان این که صلح واقعی با ادبیات تحقیر، تهدید و امتیازگیری اجباری ساخته نمی‌شود، گفت: طرف مقابل، پاسخ ایران را صرفاً به دلیل آنکه تسلیم‌نامه نیست، رد می‌کند و روشن است که مسئله اصلی نه صلح، بلکه تحمیل اراده سیاسی از مسیر تهدید و فشار است.

 به گزارش خبرآنلاین، کاظم غریب‌آبادی معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: صلح واقعی با ادبیات تحقیر، تهدید و امتیازگیری اجباری ساخته نمی‌شود. وقتی طرفی که خود در جنگ، محاصره، تحریم و تهدید به زور نقش مستقیم دارد، پاسخ ایران را صرفاً به دلیل آنکه تسلیم‌نامه نیست رد می‌کند، روشن می‌شود که مسئله اصلی نه صلح، بلکه تحمیل اراده سیاسی از مسیر تهدید و فشار است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اصولی روشن تأکید کرده است «توقف دائمی جنگ و عدم تکرار آن، جبران خسارات، رفع محاصره، رفع تحریم‌های غیرقانونی، و احترام به حقوق ایران» این‌ها مطالبات حداکثری نیستند؛ حداقل‌های هر ترتیبات جدی، پایدار و منطبق با منشور ملل متحد برای پایان دادن به بحرانی هستند که با توسل غیرقانونی به زور آغاز شده است.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: نمی‌توان هم‌زمان از آتش‌بس سخن گفت و محاصره را ادامه داد؛ از دیپلماسی گفت و تحریم را تشدید کرد؛ از ثبات منطقه‌ای حرف زد و به رژیمی که منشأ تجاوز و بی‌ثباتی است، پشتیبانی سیاسی و نظامی ارائه کرد. چنین رویکردی، مذاکره نیست؛ ادامه سیاست اجبار با واژگان دیپلماتیک است.

۳۱۰۳۱۰

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.