رئیس جمهور وعده دارد، انتظارات عمومی در زمینه اینترنت، با لحاظ «حساسیتهای حکمرانی» محقق شود.
به گزارش دیجیاتو، «مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت:
ارتباطات مبتنی بر فناوری اطلاعات و اینترنت به بخش جدانشدنی زندگی مردم تبدیل شده، به برادر عزیزم آقای دکتر عارف ماموریت دادم با لحاظ حساسیتهای حکمرانی، نظر رهبری و وعدهای که به مردم داده بودم، در قالب ساختاری چابک موجبات خدمترسانی بهتر دولت و تحقق انتظارات عمومی را فراهم سازند.

این اولین موضعگیری پزشکیان درباره مسئله اینترنت در هفتههای اخیر است که البته در آن بهطور مستقیم به قطع اینترنت اشاره نکرده است. البته اعضای دولت از جمله معاونین، وزرا و سخنگوی دولت در این دوران اظهارهای نظرهای متفاوتی درباره قطع اینترنت و اینترنت طبقاتی انجام دادهاند.
در آخرین نمونه، «فاطمه مهاجرانی»، سخنگوی دولت، گفت همه ما موافق دسترسی آزاد به اینترنت هستیم اما عامل قطع اینترنت «دشمن» است و در شرایط جنگی باید بپذیریم اینترنت قطع باشد.
با وجود موضعگیریهایی از این دست، اینترنت با دستور شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور، همچنان قطع مانده است. از سویی، فاز جدید پروژه اینترنت طبقاتی، موسوم به «اینترنت پرو»، شدیدتر از هر زمانی پیگیری اجرا میشود.