وزیر جنگ آمریکا: آتش‌بس با ایران برقرار است

مشرق نیوز سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 18:16
وزیر جنگ آمریکا ضمن تکرار لفاظی های گذشته علیه جمهوری اسلامی گفت: آتش بس با ایران برقرار است.

به گزارش مشرق از الجزیره، پیت هگست اعلام کرد: مساله هسته‌ای، محور اصلی مذاکرات با ایران است.

وی با تکرار یاوه گویی های گذشته علیه ایران گفت: ما به‌طور کامل آماده و مهیای اقدام هستیم. اگر لازم باشد، طرحی برای تشدید تنش علیه ایران داریم؛ همان‌طور که برنامه‌ای برای عقب‌نشینی نیز در اختیار داریم.

وزیر جنگ آمریکا با بیان اینکه توافق آتش‌بس با ایران همچنان برقرار است، تهدیدات تو خالی گذشته علیه ایران را تکرار و ادعا کرد: نحوه حل‌وفصل پرونده ایران بر اساس شروط ما و شروط رئیس‌جمهور ترامپ خواهد بود. ما به اندازه کافی مهمات و توانمندی لازم برای تحقق اهدافمان در ایران در اختیار داریم. وزارت جنگ کاملاً آماده و مهیای اقدام علیه ایران در صورت لزوم است. هر زمان که رئیس‌جمهور ترامپ بخواهد، می‌توانیم پروژه آزادی را از سر بگیریم.

هگست مدعی شد: به دلیل حساسیت مأموریتی که رئیس‌جمهور ترامپ بر عهده دارد و برای تضمین اینکه ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا نکند، گام بعدی علیه این کشور را اعلام نخواهیم کرد.

باوجود اینکه ناکامی آمریکا در دستیابی به اهداف اعلامی طی حملات متجاوزانه به ایران بر جهان آشکار شده، اینک هگست، ادعاهای گذشته درباره پیروزی در جنگ علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد: ما در ایران در حال پیروزی هستیم و در تمام جنبه‌های نبردی که در این درگیری وارد آن شدیم، به پیروزی دست یافته‌ایم.

در حالی که شکست‌ناپذیری و قدرت ایران موجب آمدن آمریکا به پای میز مذاکره شده است، وی مدعی شد که «ایرانی‌ها می‌دانند که ما پیروز شده‌ایم و به همین دلیل تمایل دارند پای میز مذاکره بنشینند.»

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.