کاهش بی سابقه ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:19
بزرگترین آزادسازی ذخایر راهبردی نفت خام در آمریکا رقم خورد.

کاهش بی سابقه ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آژانس انرژی آمریکا EIA اعلام کرد ذخیره راهبردی نفت خام آمریکا در هفته گذشته با رکوردی بی‌سابقه، روزانه بیش از ۱.۲۲ میلیون بشکه (معادل حدود ۸.۶ میلیون بشکه در هفته) کاهش یافته است.

این بزرگترین آزادسازی هفتگی تاریخ محسوب می‌شود که از نرخ ثبت‌شده در سال ۲۰۲۲ نیز فراتر می‌رود. آن زمان جو بایدن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در جنگ روسیه و اوکراین از این ذخایر راهبردی استفاده کرده بود.

همزمان بانک جی‌پی مورگان هشدار داد: ذخایر نفت کشورهای توسعه‌یافته تا اوایل ژوئن (نیمهٔ خرداد) به «سطح تنش عملیاتی» می‌رسد. در این وضع توانایی جهان برای جبران کمبود عرضهٔ خاورمیانه از طریق برداشت از مخازن ذخیره به‌شدت محدود خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آرامکو سعودی هم هشدار داد: اگر اختلال در تنگه هرمز تا بعد از اواسط ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) ادامه پیدا کند، تا سال ۲۰۲۷ طول خواهد کشید که بازار نفت به حالت عادی بازگردد.

«امین ناصر» گفت: اگر تنگه هرمز همین امروز باز شود، چند ماه زمان خواهد برد که بازار به تعادل برسد. اگر بازگشایی تنگه چند هفته دیگر به تاخیر بیانجامد عادی شدن بازار تا سال ۲۰۲۷ طول خواهد کشید.

او افزود: اگر تنگه هرمز مسدود بماند بازار نفت هر هفته ۱۰۰ میلیون بشکه از عرضه نفت را از دست می‌دهد؛ ضمن اینکه تاکنون بیش از یک میلیارد بشکه نفت از دست داده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.