
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یلدا احتشامی، از راهیافتگان به بخش نهایی پنجمین جشنواره «پژواک»، با اشاره به تجربه تولید برنامه «هفت اقلیم» پس از جنگ دوازده روزه، از پرداخت این برنامه به موسیقی مقاومت سخن گفت و جشنواره پژواک را بستری برای ارزیابی توان حرفهای و خلاقیت برنامهسازان رادیو دانست.
یلدا احتشامی درباره تولید یکی از قسمتهای برنامه «هفت اقلیم» با محور موسیقی مقاومت گفت: پس از جنگ دوازدهروزه، با پیشنهاد سید مرتضی کاظمی دینان، مدیر وقت شبکه، تصمیم گرفتیم یکی از برنامهها را به موسیقی مقاومت اختصاص دهیم.
وی افزود: از آنجا که دوشنبهها در «هفت اقلیم» به موضوع موسیقی اختصاص داشت، این فضا فرصت مناسبی برای پرداختن به آثار مرتبط با مقاومت بود.
در آن برنامه آثاری که در همان دوره تولید شده بودند، از جمله قطعه «علاج» با صدای محسن چاوشی، بررسی و معرفی شدند.
احتشامی با بیان اینکه تلاش گروه برنامهساز ارائه نگاهی هنری و تحلیلی به نقش موسیقی در روایت مقاومت بوده است، تأکید کرد: هدف ما بازنمایی تأثیر موسیقی در انتقال مفاهیم مقاومت و پایداری بود.
این برنامهساز رادیویی همچنین جشنواره «پژواک» را یکی از مهمترین رویدادهای رادیویی کشور دانست و گفت: این جشنواره به برنامهسازان کمک میکند تا جایگاه حرفهای خود را از نظر کیفیت تولید، نگاه هنری و استانداردهای فنی ارزیابی کنند.
وی افزود: آشنایی با آثار و توانایی همکاران در شبکههای مختلف رادیویی، موجب شناخت بیشتر ظرفیتهای رسانه رادیو میشود و جشنواره پژواک در عمل، تصویری روشنتر از سطح حرفهای فعالان این حوزه ارائه میدهد.