به گزارش مشرق؛ «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه بار دیگر ادعاهای بیاساس و نخنماشده علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.
روبیو بعد از دیدار با پاپ در سفر به ایتالیا، به خبرنگاران گفت: « من درمورد وضعیت ایران و خطرات ناشی از رژیم ایران با پاپ صحبت کردم. داشتن سلاح هستهای توسط ایران غیرقابل قبول است».
شبکه «راشاتودی» به نقل از وی گزارش داد: «هرگونه تلاش ایران برای ایجاد اقتدار برای کنترل ناوبری در تنگه هرمز غیرقابل قبول خواهد بود».
این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: «برخی از کشورهای اروپایی مانع از استفاده ما از پایگاههای ناتو در مواقع اضطراری و بحرانی شدهاند و در ماموریتهای ما مانعتراشی کردهاند».
روبیو با بیان اینکه «ما امروز منتظر پاسخی از سوی ایران هستیم و امیدواریم که در را برای مذاکرات جدی باز کند»، اظهار داشت: «موضع رئیس جمهور ترامپ واضح است و او میگوید که ایران تهدیدی است و این باید مورد توجه قرار گیرد».
طبق این گزارش، وی در ادامه تهدیدهای پوشالی آمریکا علیه ایران مدعی شد: «اگر شلیکهای ایران متوقف نشود، ما به سمت آنها شلیک خواهیم کرد. ما با نابودی موشکاندازها و قابلیتهای دریایی و هوایی ایران به اهداف عملیات خشم حماسی دست یافتیم».
وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه حزبالله تضعیف شده اما همچنان قادر به انجام عملیات و ایجاد آسیب است، گفت: «حزبالله یک سازمان خطرناک است و ما با ایران درمورد آن مذاکره نخواهیم کرد، مگر برای توقف تأمین مالی آن».
روبیو در اینباره ادامه داد: «ما فقط با دولت لبنان مذاکره خواهیم کرد و به دنبال یک دولت مشروع هستیم که بدون تهدید شبهنظامیان توسط مردم و همسایگانش، حکومت کند».
وی با ادعای اینکه حزبالله تهدیدی برای مردم لبنان، رژیم صهیونیستی و کشورهای همسایه است، افزود: «مسیحیت، با گسترش اسلام رادیکال تهدید میشود».
این مقام آمریکایی تهدید کرد: «ما به ایرانیها اجازه نخواهیم داد که از پهپادها و قایقهای کوچک برای تهدید کشتیهای ما استفاده کنند و آن شناورها را نابود خواهیم کرد».
روبیو درباره حملات تجاوزکارانه شب گذشته به نقاطی در جنوب ایران و نقض آتشبس توسط آمریکا نیز مدعی شد: «آنچه دیروز درمورد ایران اتفاق افتاد، جدا از عملیات خشم حماسی است. اگر آنها به سمت ما موشک شلیک کنند، ما پاسخ خواهیم داد».
راشاتودی به نقل از وی گزارش داد: «خط قرمز ما مشخص است؛ اگر آمریکاییها تهدید شوند، به منبع حملات حمله خواهیم کرد. همه موافقند که ایران نمیتواند به سلاح هستهای دست یابد، اما باید اقدامی واقعی در مورد آن انجام شود».
وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت: «در حال حاضر، تقریباً ۷۰ نفتکش وجود دارد که نیروهای ما از ورود یا خروج آنها به بنادر ایران جلوگیری میکنند».
روبیو با لحنی قلدرمآبانه اظهار داشت: «آمریکا باید امروز پاسخ ایران به پیشنهاد آتشبس را دریافت کند. ایران اکنون ادعا میکند که حق کنترل خط کشتیرانی جهانی را دارد و ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد».
در حال تکمیل...










