جریمه ۵۹ هزار موتورسیکلت و خودرو در تهران

تابناک چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:54
وقوع تخلفات رانندگی علاوه بر به خطر انداختن جان راننده، ایمنی سایر کاربران ترافیکی را هم مخدوش می‌کند؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید که از ابتدای سال جاری تاکنون، در راستای ارتقاء نظم و امنیت ترافیکی پایتخت، اقدامات ویژه‌ای در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز صورت گرفته است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ از ابتدای سال ۱۴۰۵ تاکنون، بیش از ۵۹ هزار موتورسیکلت و خودرو در پایتخت به دلیل تخلفات حادثه‌ساز از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی توسط پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شده‌اند؛ این خبر را رئیس پلیس راهور تهران بزرگ سردار سید ابوالفضل موسوی‌پور می‌گوید.

کلاه ایمنی برای موتورسواران، عدم استفاده از تلفن همراه برای تمام رانندگان، و بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو‌ها نه تنها قوانین الزامی هستند، بلکه اصلی‌ترین راهکار برای کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای محسوب می‌شوند.

در زمینه نبستن کمربند ایمنی نیز، بیش از ۳۰ هزار و ۸۰۰ خودرو مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند؛ در همین بازه زمانی، بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان اعمال قانون شده‌اند. سردار موسوی‌پور می‌گوید که بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ خودرو به دلیل استفاده رانندگان از تلفن همراه در حین رانندگی جریمه شده‌اند

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.