گفتگوی تلفنی روبیو و لاوروف درباره ایران

فرارو چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:54
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در مورد وضعیت فعلی امور بین‌المللی و روابط روسیه و آمریکا تبادل نظر و درباره برنامه تماس‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا تلفنی درباره ایران، روابط دوجانبه و جنگ اوکراین رایزنی کردند. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، تماس به درخواست وزیر امور خارجه روسیه انجام شد. تماسی که کمتر از یک هفته پس از گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، برقرار شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت امور خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت‌وگوی تلفنی انجام داد و در طی آن درباره دستور کار بین‌المللی، روابط مسکو و واشنگتن و برنامه تماس‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.»

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «وزرای خارجه روسیه و آمریکا یادداشت‌هایی را در مورد وضعیت فعلی امور بین‌الملل و روابط روسیه و آمریکا ردوبدل و همچنین درباره برنامه تماس‌های دوجانبه نیز گفت‌وگو کردند.»

این وزارتخانه افزود که گفت‌وگوی تلفنی بین لاوروف و روبیو «سازنده و کاری» بوده است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.