گرفتار شدن ۲ شناور تجاری آمریکایی در تنگه هرمز

پارسینه چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
به گفته یک منبع آگاه، دو شناور تجاری ایالات متحده در بخش جنوبی تنگه هرمز، نزدیک سواحل عمان، گرفتار شده‌اند.
به گزارش پارسینه و به نقل از فارس، دو شناور تجاری آمریکایی در آب‌های جنوبی تنگۀ هرمز در قسمت جنوبی گرفتار شدند. یک منبع آگاه این خبر را به خبرنگار خبرگزاری فارس اعلام کرد.

روز گذشته نیروی تروریستی سنتکام مدعی شد دو کشتی تجاری با پرچم آمریکا از تنگه رد شده‌اند. سپاه ساعتی بعد این ادعا را تکذیب کرد. حالا یک منبع آگاه گفته آب‌های نزدیک به سواحل عمان صخره‌ای است و شناورها توان خروج یا بازگشت از این قسمت را ندارند.

از نظر جغرافیایی قسمت جنوبی سواحل تنگه هرمز در نزدیکی دو جزیره مسندم و الخیل توانایی جغرافیایی تبدیل شدن به یک کریدور دریایی را ندارد و عبور شناورها از مناطق صخره‌ای و کم عمق جنوبی بسیار پر ریسک است.

 عصر دوشنبه تأسیسات نفتی بندر فجیره امارات دچار آتش‌سوزی گسترده شد. یک منبع آگاه نظامی این را آتش‌سوزی را محصول ماجراجویی ارتش آمریکا برای ایجاد یک معبر برای عبور غیرقانونی کشتی‌ها از معابر ممنوعۀ تنگه هرمز دانسته بود.

be04cab6ed6e4f23bf3cdf5710aa5c65

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.