
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از المیادین، شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت که با مرحله خطرناکی از تاریخ منطقه رو به رو هستیم که دشمن صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا به ما هجمه آورده است.
وی تاکید کرد: ثبات تنها چیزی است که آینده با عزت و مستقل کشور، نسلها و منطقه و هم پیمانانمان را رقم میزند. هدف دشمن سلب حقوق ما و اشغال سرزمین و آینده ما با زور است و هدف مقاومت آزادسازی سرزمین است. دشمن هر چقدر هم متکبر باشد با وجود مقاومت نمیتواند اهداف خود را محقق کند.
شیخ نعیم قاسم افزود: در لبنان آتش بس وجود ندارد و تجاوزهای اسرائیل و آمریکا مداوم است. لبنان کشوری است که به آن تجاوز شده است و این کشور برای امنیت و حاکمیت خود نیاز به تضمینهایی دارد. دشمن اسرائیلی حتی یک گام از توافق آتش بس را اجرایی نکرده و تا این لحظه بیش از ۱۰ هزار بار آن را نقض کرده است.
دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: دشمن حتی یک گام از طرح موسوم به «اسرائیل بزرگ» را محقق نکرده و حتی اگر تمام وحشیهای جهان در کنار آن بایستند نمیتواند محقق کنند.
وی با بیان اینکه مقاومت دارای عملکرد افسانه است که دوست و دشمن را شگفتزده کرده است، گفت: بنابراین از پشت به آن خنجر نزنید. از شما نمیخواهیم که عقاید مقاومت را بپذیرید، بلکه از شما میخواهیم که در این مرحله حساس به دشمن خدمت نکنید.
شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانش افزود: در راستای اجرای توافق، ارتش در جنوب رود لیتانی مستقر شد و مقاومت خط مشیی را به کار گرفت که منسجم با این مرحله است. هیچ خط زرد و یا منطقه حائلی وجود ندارد و نخواهد داشت. وظیفه دولت این است که وحدت ملی را حفظ و حاکمیت را محقق کند و به ارتش دستور دفاع از کشور را بدهد.
وی با طرح این سوال که آیا در جهان کشوری وجود دارد که دولتش با دشمن علیه مقاومت همان کشور توافق کند؟ ادامه داد: بیایید با اتحاد داخلی با اهداف دشمن مقابله و خاک خود را آزاد و دشمن را بیرون کنیم تا دولت بتواند وظایف خود را انجام دهد.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: چهار عامل میتواند برای عبور از این مرحله به ما کمک کند و تداوم مقاومت و تفاهم داخلی بخشی از این عوامل هستند. ما باید از توافق ایران و آمریکا و از هرگونه تحرکات بینالمللی و منطقهای برای ایجاد فشار بر دشمن استفاده کنیم. دنیا بداند که راه حل، تسلیم شدن ما نخواهد بود، راه حل مقابله با دشمن، مهندسی سیاسی و نظامی لبنان به عنوان یک کشور ضعیف و تحت قیمومیت، نخواهد بود.
وی یادآور شد: راه حل ما با دشمن، دیپلماسی همراه با تجاوز و فشار طغیانگران و اجرا نشدن توافقات نخواهد بود. ما حامی راههای دیپلماتیکی هستیم که منجر به توقف تجاوزها و اجرای توافقات شود.
ما طرفدار مذاکرات غیرمستقیم هستیم که در توافق دریایی و توافق آتش بس نتیجه داد. مذاکرات مستقیم به معنای کوتاه آمدن مجانی و خدمت به بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) است که به دنبال ترسیم تصویر پیروزی و خدمت به ترامپ قبل از انتخابات میان دورهای است.
شیخ نعیم قاسم خطاب به جوانان مقاومت گفت: شما آینده را میسازید و پرچم شما برافراشته خواهد ماند. وی همچنین از مردم فداکار لبنان تمجید و از تمام کسانی که به این کشور کمک کردند، قدردانی کرد.