
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دفتر اطلاعرسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ علیه غزه، ۲۶۲ خبرنگار را به شهادت رسانده است.
براساس اعلام این نهاد، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، ۴۲۰ خبرنگار را زخمی و ۵۰ خبرنگار را بازداشت کرده است و ۳ خبرنگار نیز ناپدید هستند.
دفتر اطلاعرسانی دولتی در غزه به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات که ۳ مه هر سال است، اشاره کرد که خبرنگاران غزه با وضع فاجعه بار و بیسابقهای در سایه جنگ کشتار جمعی مواجه هستند؛ وضع که کار مطبوعاتی را به ماموریتی با خطر مرگ و هدف قرارگرفتن مستقیم تبدیل کرده است.
این نهاد تاکید کرد که جنایتها در حق خبرنگاران، نقض آشکار قانون بین المللی بشردوستانه به شمار میرود و به جنایت جنگی کامل که مستلزم بازپرسی و محاکمه بین المللی است، میرسد.
دفتر اطلاعرسانی دولتی در غزه از جامعه بین المللی و نهادهای رسانهای و حقوقی خواستار اتخاذ اقدامات عملی و فوری برای توقف هدف قراردادن روزنامه نگاران فلسطین و تامین حمایت بین المللی فوری از آنها و تلاش برای تعقیب و محاکمه عاملان آن در دادگاههای بین المللی شد.
این نهاد بار دیگر مسئولیت کامل و مستقیم هدف قراردادن، کشتن و بازداشت خبرنگاران را با رژیم صهیونیستی دانست و سکوت بین المللی در قبال این جنایات را تضعیف خطرناک نظام بین المللی عدالت دانست.