افزایش قیمت سوخت در آمریکا؛ سیستم‌های پایش بازار عقب ماندند

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:05
سرعت رشد قیمت بنزین آن‌قدر بالا بوده که برخی سامانه‌های پایش بازار نتوانسته‌اند همگام شوند و از مرز ۴ دلار عبور کرده است.

فرارو- قیمت بنزین در آمریکا در پی تنش‌های منطقه‌ای و عوامل فصلی در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی به حدود ۴.۳۰ دلار در هر گالن برسد.

به گزارش فرارو به نقل از USA today، افزایش قیمت‌ها از اواخر فوریه آغاز شد و پس از درگیری نظامی میان آمریکا، اسرائیل و ایران شدت گرفت. تنش در تنگه هرمز -مسیر عبور یک‌چهارم نفت جهان- باعث جهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده. با این حال، کارشناسان می‌گویند عوامل فصلی نیز نقش مهمی دارند؛ از جمله تغییر به بنزین گران‌تر تابستانی و افزایش تقاضا در ماه‌های گرم سال.

در حال حاضر، قیمت‌ها از ۴ دلار عبور کرده و نسبت به سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. اختلاف منطقه‌ای نیز چشمگیر است؛ مثلا کالیفرنیا بالاترین و اوکلاهما پایین‌ترین قیمت‌ها ثبت شده‌اند.

تحلیلگران هشدار می‌دهند سرعت افزایش قیمت‌ها بی‌سابقه بوده و حتی سیستم‌های پایش بازار نیز در ثبت آن با تأخیر مواجه شده‌اند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.