وزیر آموزش و پرورش گفت: در جنگ تحمیلی سوم ۲۲ هزار میلیارد تومان به مدارس و ادارات آموزش و پرورش کشور خسارت وارد شد.
به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، افزود: معلمان ما ثابت کردند که نهتنها در کلاس درس و فضای مجازی، بلکه معلمِ مدرسه ایران هستند. حضور گرم و انقلابی فرهنگیان در میدانهای شهر، زمینهساز حضور پرشور دانشآموزان و خانوادهها در صحنههای دفاع از نظام شد.
به گفته وی، هر جای کشور از خلبان و پزشک تا مهندس و کارگر نیز اگر خدمتی صورت میگیرد، همگی دستپرورده مکتب معلم هستند و تمام دستگاهها طبق فرمایش رهبری مکلف به قدردانی از این جامعه فرهیخته هستند.
کاظمی افزود: باید صمیمانه از شخصر مسعود پزشکیان رئیس جمهور، محمدرضا عارف معاون رییس جمهور و سازمانهای برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی تشکر کنم که در حوزههای توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت معیشت معلمان سنگ تمام گذاشتند. دولت علیرغم محدودیتها، در حوزه آموزش کم نگذاشته است بلکه هرچند فراتر از آن اقدام کرده است.
وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: پرونده حقوقی تعرض به مدرسه شجرهطیبه میناب و شهادت مظلومانه دانشآموزان و معلمان آن، اکنون در ابعاد بینالمللی گشوده شده است. امروز تمام ملتهای آزادیخواه جهان، خونخواه این عزیزان هستند و این موضوع در قلب آزادگان دنیا به عنوان سندی بر حقانیت ملت ایران نشسته است.
وی افزود: مدرسه شجرهطیبه میناب به یک موزه ماندگار از جنایات وحشتناک دشمن و در عین حال مقتدرانه ملت ایران تبدیل خواهد شد. این مکان به عنوان بزرگترین پایگاه فرهنگی و تربیتی کشور، به میعادگاه عاشقان در قالب کاروانهای راهیان نور مبدل میشود تا دانشآموزان و مردم سراسر کشور، این «کربلای ایران» را از نزدیک زیارت کنند.
کاظمی با ارائه آماری از خسارات وارده به فضاهای آموزشی گفت: در جریان جنگ اخیر، ۱۲۰۰ مدرسه کشور دچار آسیب جدی شدند که نیازمند تخریب و بازسازی کامل بودند البته با تلاش جهادی، اکثر این مدارس آمادهسازی شده و دانشآموزان در آنها مستقر شدهاند.
به گفته کاظمی، در حال حاضر تنها ۲۰ مدرسه باقی مانده که به دلیل شدت تخریب، نیازمند طراحی جدید و نمادین هستند. با برنامهریزیهای انجام شده، این ۲۰ واحد آموزشی باقیمانده نیز با مدرنترین استانداردها و طراحیهای معمارانه، تا مهرماه ۱۴۰۶ تقدیم دانشآموزان خواهد شد.