اسکات ریتر: درک نمی‌کنم! چرا ایران در این مقطع، به آمریکا، اسرائیل و متحدان عرب خلیج‌فارس حمله پیش‌دستانه نمی‌کند؟

خبرآنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:00
مامور سابق اطلاعات آمریکا گفت که در این مقطع که امریکا با محاصره اتش‌بس را نقض کرده است چرا ایران به آن ها حمله نمی‌کند؟

به گزارش خبرآنلاین، اسکات ریتر افسر اطلاعاتی سابق آمریکا و نماینده و بازرس سازمان ملل در بخش سلاح‌های کشتار جمعی  در شبکه ایکس نوشت: 

واقعاً برای من غیرقابل درک است که چرا ایران در این مقطع، به ایالات متحده، اسرائیل و متحدان عرب خلیج‌فارس حمله پیش‌دستانه نمی‌کند.

​هیچ آتش‌بسی در کار نیست؛ محاصره‌ای که توسط آمریکا اعمال شده، خود یک اقدام جنگی است که هرگونه توافق احتمالیِ پیشین را باطل می‌کند.

​علاوه بر این، پست‌های فرمانده کل قوا [ترامپ] در رسانه‌های اجتماعی که به وضوح نشان‌دهنده نیت متجاوزانه است، طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل و با استناد به رویه‌های تثبیت‌شده در مورد حملات پیش‌دستانه، اقدام پیشگیرانه را از نظر قانونی مجاز می‌سازد.

​ایالات متحده نه تنها توسط جنگ‌طلبان و جنایتکاران جنگی رهبری می‌شود، بلکه ما تحت هدایت نادان‌ترین رهبران نظامی تاریخ هستیم؛ ​کسانی که توهمات ناشی از تستوسترونِ خودساخته‌شان را به واقعیت‌های تلخ و مبتنی بر حقایق ترجیح می‌دهند.

​ایالات متحده نه تنها در هرگونه درگیری احتمالی با ایران شکست خواهد خورد، بلکه سزاوار این شکست هم خواهد بود.

​برکناری باندِ ترامپ/هگست/بزنت/روبیو برای بقای جمهوری مبتنی بر قانون اساسی ما ضروری است.

اسکات ریتر: درک نمی‌کنم! چرا ایران در این مقطع، به آمریکا، اسرائیل و متحدان عرب خلیج‌فارس حمله پیش‌دستانه نمی‌کند؟

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.