آمریکا ۵ هزار نیروی نظامی خود را از آلمان خارج می‌کند

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:56
در تصمیمی که نشانه‌ای از افزایش اختلافات میان واشنگتن و اروپا تلقی می‌شود، آمریکا از برنامه خود برای کاهش حضور نظامی در آلمان خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که واشنگتن قصد دارد ۵ هزار نیروی نظامی خود را از آلمان خارج کند. 

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) این تصمیم را اعلام کرده و آن را در چارچوب تحولات اخیر روابط با متحدان اروپایی ارزیابی کرده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اختلافات میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کشورهای اروپایی بر سر جنگ ایران رو به افزایش است. 

گفته می‌شود این تصمیم می‌تواند به‌عنوان نوعی نارضایتی واشنگتن از یکی از متحدان اصلی خود در ناتو تعبیر شود.

در همین راستا، شان پارنل، سخنگوی ارشد پنتاگون اعلام کرد که روند خروج این نیروها طی بازه زمانی شش تا دوازده ماه آینده تکمیل خواهد شد.

ترامپ پیش‌تر و پس از مشاجره لفظی با فریدریش مرتس، صدراعظم آلمان تهدید کرده بود که سطح نیروهای آمریکایی در این کشور را کاهش خواهد داد. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.