بقائی: اقدام ایران در تنگه هرمز قانونی بود

تابناک یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:43
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه به دنیا این‌گونه القا می‌کنند که ایران باعث بالا رفتن قیمت نفت به دلیل بسته شدن تنگه هرمز شده است، گفت:این به خاطر جنگ و دفاع از حق‌مان است یعنی طبق حقوق بین‌الملل مشروع، قانونی و پذیرفته است.

به گزارش تابناک به نقل از اعتماد؛ سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه به دنیا این‌گونه القا می‌کنند که ایران باعث بالا رفتن قیمت نفت به دلیل بسته شدن تنگه هرمز شده است، گفت:این به خاطر جنگ و دفاع از حق‌مان است یعنی طبق حقوق بین‌الملل مشروع، قانونی و پذیرفته است.

شما نمی‌توانید در شرایطی که طرف مقابل دارد از یک آبراهی که شما دولت ساحلی هستید سوءاستفاده می‌کند برای ضربه زدن به شما و فقط هم آن نیست، متأسفانه کشورهای منطقه هم واقعاً جفا کردند، در ماه مبارک رمضان همراهی کردند با یک طرف بیگانه برای حمله به یک کشور اسلامی، و این چیزی است که مطالبه دائمی خواهد بود؛ در این شرایط شما نمی‌توانید اجازه بدهید از این آبراه سوءاستفاده شود.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.