عراقچی: به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز اشتباه بسیار بد است

پارسینه یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:38
وزیر خارجه ایران تاکید کرد که استفاده از هر نام دیگری به جای هرمز یک اشتباه بسیار بد است.

 ​به گزارش پارسینه​ به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به استفاده جعلی پنتاگون برای خلیج فارس در برنامه ایکس نوشت: امروز در ایران «روز ملی خلیج فارس» است؛ روزی که یادآور بیرون راندن پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به دست نیاکان ما، حدود 400 سال پیش است.

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا از نام درست «خلیج فارس» استفاده می‌کند، نه اصطلاح جعلی پنتاگون! اما به‌کار بردن هر نام دیگری به جای هرمز، بی‌تردید یک «اشتباه بسیار بد» است.‌

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.