طرح منشایابی آلودگی تهران ادامه دارد

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:38
جلسه بررسی پیشرفت طرح مشترک منشایابی ذرات معلق در شهر تهران با هدف پایش دقیق کیفیت هوا و شناسایی منابع آلاینده برگزار شد و در نهایت مقرر شد نمونه‌برداری و این پژوهش تا پایان بازه یک‌ساله ادامه پیدا کند.

طرح منشایابی آلودگی تهران ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این نشست با حضور صدیقه ترابی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگان شهرداری تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در این جلسه، نتایج آنالیز ذرات کمتر از ۲/۵ میکرون (PM ۲.۵) و کمتر از ۱۰ میکرون (PM ۱۰) که از شهریورماه سال گذشته پایش شده‌اند، ارائه شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پیچیدگی‌های آلودگی در تهران گفت: به دلیل تنوع منابع انتشار آلاینده‌ها و همچنین تفاوت ماهیت ذرات در فصل‌های مختلف، باید نمونه‌برداری با دقت بیشتری ادامه یابد تا داده‌های جامع‌تر فراهم شود.

همچنین مقرر شد نتایج نهایی طرح با سایر مطالعات و پروژه‌های پیشین مقایسه و دقیق‌تر ارزیابی شود تا مبنای تدوین راهکار‌های علمی‌تر برای کاهش آلودگی هوا قرار گیرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.