عبور یک نفتکش ژاپنی از تنگه هرمز پس از هماهنگی با ایران

افکار نیوز سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 21:53
یک نفتکش متعلق به شرکت پالایشی ایدمیتسو مارو ژاپن با هماهنگی ایران از تنگه هرمز عبور کرد.

به نقل از «مریتایم اکسِکیوتیو»، داده‌ های کشتیرانی LSEG امروز سه‌ شنبه نشان داد که نفتکش ایدمیتسو مارو با پرچم پاناما، حامل ۲ میلیون بشکه نفت عربستان سعودی، با هماهنگی ایران از تنگه هرمز عبور کرد.

بر اساس اعلام ان رسانه، نفتکش ایدمیتسو مارو به اولین نفتکش مرتبط با ژاپن تبدیل شد که از زمان شروع تجاوز آمریکایی- صهیونیستی به ایران با موافقت تهران موفق به عبور از تنگه هرمز شده است.

ایدمیتسو مارو، یک کشتی نفتکش بسیار بزرگ (VLCC)، تحت مدیریت واحدی از پالایشگاه ژاپنی ایدمیتسو کوسان (۵۰۱۹.T) است.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل متحد پیشتر در نشست شورای امنیت این سازمان، کشورهای غربی را به ریاکاری متهم کرد و گفت ایران حق دارد عبور و مرور در تنگه هرمز را محدود کند.

نبنزیا افزود: طرف هایی تلاش کردند تا تمام مسئولیت محدود شدن عبور ومرور در تنگه هرمز بر عهده ایران گذاشته شود، انگار این ایران بوده که به همسایگان خود حمله کرده و عمداً در رفت‌وآمد از طریق تنگه هرمز اخلال ایجاد می‌کند. در زمان جنگ، یک کشور ساحلی که تحت حمله قرار دارد، می‌تواند به‌منظور تأمین امنیت، عبور و مرور در آب‌های سرزمینی خود را محدود کند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.